Strategisch communicatie adviseur
Creatieve, stevige en resultaatgerichte expert, netwerker en verbinder
Wat ga je doen?
- Vertalen van onze ambities naar een strategische, integrale en impactvolle communicatieaanpak.
- Vorm en inhoud geven aan onze corporate communicatie.
- Inrichten en beheren van ondersteunende kanalen, middelen en formats.
- Adviseren over, ondersteunen, uitvoeren en borgen van programma- en projectcommunicatie voor opdrachten met een maatschappelijk en strategisch belang.
- Adviseren, aansturen en uitvoering geven aan onze samenwerking in het maatschappelijk debat o.a. om de bewustwording over de veranderingen in de ouderenzorg te vergroten bij een grote groep stakeholders, die reikt tot ver in de maatschappij.
- Uitvoering geven aan communicatie van kennissessies en het jaarverslag 2023.
Wat neem jij mee?
Voor deze boeiende en veelzijdige functie zijn wij op zoek naar een energieke kandidaat die bijdraagt aan een communicatieve netwerkorganisatie en de toekomst van duurzame ouderenzorg. Met jouw expertise en inzicht denk en help je mee bij een strategische en doelmatige inzet van communicatie. Je bent in staat om de grote lijnen te bewaken en vraagstukken van verschillende kanten te bekijken. Je vraagt door, weet tot de kern te komen en ziet de samenhang tussen de grote opgaven van ons samenwerkingsverband. Daarnaast breng je lijn aan in de communicatieactiviteiten, zodat we ons als een herkenbare en betrouwbare partner presenteren in de samenleving. Je bent nieuwsgierig en met jouw sociale vaardigheden weet je collega’s mee te nemen. Je vindt het leuk om mee te bouwen aan veranderingen en deze te vertalen in concrete adviezen, plannen en communicatie. In het complexe werkveld houd je je hoofd koel en je hart warm. Je werkt met veel inzet en betrokkenheid samen in wisselende teams en aan afwisselende onderwerpen.
En verder breng je mee:
- Aantoonbaar HBO+/academisch werk- en denkniveau en minimaal vijf jaar relevante werkervaring.
- Aantoonbare ervaring met en inhoudelijke expertise in strategische communicatie.
- Affiniteit met regionale samenwerking en complex stakeholdermanagement.
- Ervaring in de (ouderen)zorg en met informatie- en kennismanagement.
- Het vermogen om opdrachtgevers en medewerkers op coachende en inspirerende manier mee te nemen in communicatie.
- Oog voor bestuurlijke verhoudingen, respect voor alle functies en verantwoordelijkheden.
- Een ruime dosis organisatiesensitiviteit.
Wat bieden wij jou?
- Een contract of opdracht voor 24-28 uur per week voor de duur van ongeveer één jaar, met mogelijkheid tot verlenging.
- Inschaling conform cao VVT FWG 65 en afhankelijk van kennis en ervaring: minimaal € 4.264,33 en maximaal € 6.423,20, op basis van een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Of een ZZP-tarief dat op deze inschaling is gebaseerd.
- Een maatschappelijk relevante en zelfstandige functie met een uitdagende opdracht, veel vrijheid en eigen initiatief.
- Een gevarieerde werkomgeving bij meerdere VV&T-organisaties in Noordoost-Brabant.
- Bij de keuze voor een arbeidsovereenkomst kom je in dienst bij BrabantZorg, een van de organisaties in ons netwerk.
- Een stevig communicatieteam bij BrabantZorg staat klaar om hun kennis en ervaring met jou te delen. Ze helpen en ondersteunen jou bij jouw opdracht. Binnen het team is daar een (beperkt en flexibel) aantal uren voor beschikbaar. Andersom leren zij van jou en daar investeer je ook in.
- In rustigere perioden is er ruimte om het communicatieteam van BrabantZorg te adviseren, in drukkere perioden staan zij voor jou klaar.
Geïnteresseerd?
Reageren kan tot 26 november 2023 door je CV en motivatie te sturen aan Marinka Glasbergen, HR-beleidsadviseur, via marinka.glasbergen@brabantzorg.eu.
Informatie over deze vacature kun je opvragen bij Noor Verdijk, programmadirecteur, tel. 06-30 08 05 33 of Marinka Glasbergen, tel. 06-30644328
De eerste ronde sollicitatiegesprekken vindt plaats op dinsdag 28 november bij BrabantZorg, Gasstraat 20 in Oss. We streven ernaar om de sollicitatieprocedure in november af te ronden.